onsdag 20 mars 2013

Om mitt namn var Riccardo Cocciante

Om mitt namn var Riccardo Cocciante så skulle jag ha mörkt och lockigt hår. Om mitt namn var Riccardo Cocciante så skulle jag kunna prata och sjunga med min mörka raspiga röst.
 "Riccardo Cocciante, Riccardo Cocciante" skulle folk ropa efter mig där jag gick på gatan.
"Riccardo Cocciante, ti amo!" skulle de skrika och jag skulle förstå vad de sa för om mitt namn var Riccardo Cocciante så skulle jag kunna prata Italienska.

Jag har mörkt lockigt hår, mörk, raspig stämma och jag har varit i Italien tre gånger, men mitt namn är inte Riccardo Cocciante.

Om mitt namn var Riccardo Cocciante så skulle jag vara rik, ha ett jobb och jag skulle ha körkort.


Varför jämför jag mig med Riccardo? Förutom att vi är lika så har han ju även gjort musiken till Ringaren i Notre Dame och om ni vill veta mer om detta resonemang så rekommenderar jag er att läsa ett inte allt för gammalt inlägg från denna blogg:
http://minhemligablogg.blogspot.se/2013/03/jag-ar-quasimalda.html

Annars kan ni höra mig sjunga ur musikalen här, ja, om jag vore Riccardo Cocciante alltså:

 http://www.youtube.com/watch?v=hhzNbXASFFo





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar