tisdag 5 mars 2013

en uppenbarelse i fotot

Jag tänkte på den där bilden jag la upp på mig själv häromdagen, när jag föreställer en hjälte. Jag funderade på om jag fick lov till det från de som filmade och så....Så jag tänkte att jag skulle gå in och ändra på bilden lite i iphoto, ni vet retuschera och sånt. Jag tänkte att jag skulle ändra på bilden och lägga in den bilden i det där inlägget i stället.

Tänkt och gjort, jag gick in och ändrade lite på bilden.
Först gjorde jag lite suddigt och sen lite mörkt och sen blev det så här:

MEN VAD? Ser ni vad jag ser? Det är ju en nunna i spegeln som sätter upp fingret i en Shh-ande gest!   Vad betyder det? Här är in-zoomningen av nunnan: 
 Det här är ju helt sjukt!!! Är det den heliga Birgitta? Är det Maria von Trapp innan hon gifte sig? Är det, nä det kan väl inte vara...är det Jungfru Maria? Är jag jungfru Maria? Varför vill jag tysta ner mig själv? Är det Gud som vill säga att jag ska vara tyst? Är han arg för att jag gått ur svenska kyrkan? Är det jag själv som vill tysta mig från att skriva mer? Vad är hemligheten Maria?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar