tisdag 12 mars 2013

JAG BEHÖVER KÖRKORT

Idag var jag på intervju på en teater som jag verkligen vill jobba på. De kanske inte alls vill jobba med mig mig jag kommer i alla fall öka mina chanser om jag skulle skaffa körkort. Det har hänt flera gånger att jag fått NEJ med förklaring att körkort är ett krav. Jag vet ju det. Jag vet att en snart 33åring borde ha ett körkort, hur ska hon annars kunna jobba med turnerande teatersällskap?
Men hur ska en snart 33åring aktör i det fria teaterlivet kunna finansiera ett sådant projekt?
Crowdfunding.

Jag skrev på facebook att jag behöver 10 000kr. Så om 100 vänner lägger 100 kr var som en investering i min framtid så kommer jag kunna ta en intensivkörkortsutbildning.

Jag har även frågat en vän om denne kan vara min körkortshandledare, han ska tänka på saken.

Bara på några timmar är jag nu uppe i 1000kr. WOHOO! Nu ber jag alla mina kära bloggläsare om hjälp också. Det kanske är lite kaka på kaka då alla mina bloggläsare förmodligen även är mina vänner på facebook men ändå. Kanske det är någon vilsen stackars bloggfollower som hittat hit.

I morgon ska jag göra en crowdfunding-video för att se om jag kan lyckas få in lite mer stålars!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar