torsdag 7 mars 2013

gaska upp dig


- jag har hamnat i en självförtroendesvacka
-nämen lila gumman hur kommer det sig?
-nä, jag vet inte….det är väl lite olika
-nu, vill inte jag var sån, men det är väl just pga att du håller på sådär som ingen tar dig på allvar och tar ingen annan dig på allvar kan du ju själv inte göra det heller.
-vad menar du?
-nä, men det är ju hur uppenbart somhelst "nä..jag vet inte" "det är väl lite olika" va!!! Du utstrålar ju osäkerhet och obeslutsamhet hela du, vad du säger, hur du säger det, din hållning, din osäkra lite bajsnödiga min när du säger det. Du måste verkligen sluta med det där genast.
-jo…jag borde väl det….men det är inte så lätt jag mår liksom inte så bra just nu
-(muttrar) "mår väl inte så bra just nu….". Du måste gaska upp dig!
-mmm. 
-Du måste tro på dig själv lilla du. Du är värdefull, du är inte sämre än någon annan, du får bara kämpa lite. Du kan inte hålla på och hafsa omkring så där som du gör.
-nä
- Se så, le lite nu, det ser så tråkigt ut när du grimaserar så där……
….
-Gråter du nu? Bland folk. oooh, jag ger upp på dig alltså, du skämmer ju ut dig, skämmer ut oss. Nu tror ju folk att det är jag som har gjort dig illa eller nåt. Nä. Skärp dig, snälla..
-okej, förlåt.
-så ja, du kan väl åtminstone försöka  tänka positivt. Du får inte vara så känslig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar