lördag 16 mars 2013

Jag har fått jobb

Jag har fått jobb nu. Ja, i går kväll  fick jag i uppdrag att göra en högkvalitativ film för Kartong Teatern, alltså som en reklam för deras föreställning. Jag fick uppdrag som producent tror jag och ska sköta deras marknadsföring. Det känns jättebra. Eller, jag jobbar på projekt och det här projektet var att göra en trailer/reklamfilm. Dom sätter upp en Midsommarnattsdröm, det är en fantastisk pjäs av Shakespeare, den handlar om Puck och några kärlekspar. Jag har själv spelat i en Midsommarnattsdröm för flera år sen. Jag var sköna Helena.

Här kan ni se trailern, reklamen, inbjudningsfilmen: http://vimeo.com/search?q=manrea
Jag vill tacka produktionsbolaget manrea för hjälpen. Jag jobbade med en ytterst talangfull person, som bland annat är utbildad Kaospilot, igår, på bloggen, kallade jag honom för Emanuelle, jag vill ju inte gå ut med folks riktiga namn här på bloggen för det är ju inte alla som vill vara offentliga, Emanuelle är alltså ett alias.

En skärmdump från filmen. 


I dagens samhälle är det viktigt att tänka brett när en jobbar med marknadsföring. Klassiska knep som annonser och tvreklam behöver inte alltid vara rätt. Jag jobbar mycket med sociala medier och film. Då når jag ut både snabbare och billigare. Dessutom når jag ut till de unga och det är dom jag vill nå, ungdomarna, vår framtid. 

1 kommentar:

  1. Gud vad spännande! och längtar till prämiär!!(en)

    SvaraRadera