torsdag 1 november 2012

ni vill veta hur jag har det.

I går var andra dagen i Tokyo och den första dagen då jag faktiskt orkade göra något mer än att vara hungrig och trött efter resan. Igår gjorde jag följande:

fikade på cafe´
gick och handlade
jobbade vid dator
sov
tog ett kort där jag bor för jag tänkte att ni kanske vill veta hur det ser ut i Japan

Vi åkte en del tunnelbana i tunnelbanesystemet.

Gick på stan i ett område som heter Shimokitazawa, jag köpte bland annat en kalender för år 2013, den är jättesnygg. Den snygggaste jag någonsin haft. Supersnygg. Jag vill köpa fler, jag tror jag måste.
Åt mat på curry house CoCo. lillS och jag beställde:
1. ris med ost
 2. ris med spenat
vi fick:
 1. ris med ost och spenat.
Det var gott. Det bruna är currysås.


Sen gick vi och mötte upp lite folk vid Shibuya och gick och åt på en annan restaurang. Då fick jag veta att i Japan är det vanligt med fiskbuljong i typ all mat (detta har jag fått veta tidigare också men på något sätt har jag lyckats förtränga det), jag mår inte alls bra över detta men jag fick också tips över bra vegställen. Det känns bra. 

Då jag har fått önskemål om information om japanska hightec-toaletter så kommer här en informativ bild av min spolknapp där jag bor:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar