tisdag 30 oktober 2012

jag svälter

Hai. Nu har jag flugit helt själv från Stockholm till Tokyo. Jag har varit lite (läs mycket) nervös för det där med att hitta rätt, men det gick bra. Jag har också varit lite (läs mycket) nervös över det där med att kunna få vegetarisk mat. Detta har hittills gått sådär.  Min vegetariska bokning hade inte registrerats på planet så jag fick köttmat mellan Sthlm-Moskva.  Men vilken tur: det fanns bröd på brickan som jag glupskt slukade! Försent insåg jag datummärkningen. 20 aug, det var inte ett färskt bröd.




Påsen på bilden är den påsen som innehöll ett gammalt bröd. Kakan som syns igenom vill vara anonym.




När jag klev av planet i Moskva var jag väldigt hungrig. Dagen innan hade jag nämligen bajsat en riklig mängd avföring pga mens, bakis, nervös och det faktum att jag ätit fel fet mat. Detta resulterade alltså i en tom och hungrig mage.
I rädsla för att sitta hungrig i 10 timmar så gick jag och köpte en grekisk sallad, jag förklarade att jag är allergisk mot citron och tomat och att jag inte ville ha det, detta resulterade i att jag fick extra uppskurna tomater och citronskivor.
Jag gick till ett annat ställe och köpte en vegpaj, detta resulterade i att jag fick en köttpaj.

Sen fick jag vegmat på planet för en man som fått igenom sin vegbeställning ville inte ha sin. Sen ville han ha den så då fick jag äta bröd. Nu är jag i Japan, jag gick till affären och köpte mat och lagade själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar