onsdag 10 oktober 2012

Min bror-en tjyv

 Nu är jag i Helsingfors hemma hos min bror. Först gick jag till hans skola och hämtade hans nyckel, sen gick jag hem till hans lägenhet, nu lånar jag hans internetkabel för att kunna berätta det här. Jag har nämligen gjort en upptäckt!!
Min bror brukar klaga på mig för att jag tar saker från vårt barndomshem utan att fråga. Tex brukar han titta upp på min hatthylla och peka på en rymdsuperhjälte-leksakshjälm och säga att den är hans. Jag tycker den är min för den tog jag för massa år sen och jag kan väl inte rå för att jag fick (ville ha) leksaksstrykjärn och han fick coola hjälmen när vi var barn. Okej, jag fattar vad han menar, han har rätt,   jag måste fråga först-innan jag tar något som inte är mitt.
MEN VAD SER JAG!!! En tavla som är min! Den har jag faktiskt letat efter i mammas källare men inte hittat, nu förstår jag varför!! Min bror, den gode, snälle, helige- han har TAGIT utan att fråga. Han har tagit den hela vägen till FINLAND dessutom.
Vad ser jag sen?!! Jo, ett diskställ bakom en kökslucka! En sån har jag velat ha sen jag var 16 och såg en sån för första gången hemma hos min kompis Sara. Det är faktiskt mitt drömdiskställ. Så det får följa med hem till mig och jag tänker inte fråga.

2 kommentarer:

  1. Dessutom har du ju haft den där hjälmen så länge jag har känt dig (jättelänge) så nu är den din tycker jag. Du har besittningsrätt på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst måste det vara så. Jag har ju t.o.m haft den längre än vad han själv hade den!

      Radera