tisdag 27 november 2012

Jag har skrivit ut ett papper och LillS blev tagen av polisen

Idag har jag gått till en japansk minibutik och skrivit ut ett papper. Det var ett jäkla äventyr vill jag lova!
Oj oj oj. 
Första vändan tog jag med mig LillS som moraliskt stöd och teknisk support. Men utskriftsmaskinen ville inte läsa varken odt eller pdf. Glad i hågen gick LillS hem, jag var modfälld av nederlaget och gick med butter uppsyn, sluttande axlar och släpande fötter med honom hemåt. Han såg alternativa lösningar  och räknade dom till ca 4. 
Jag såg död, förintelse och undergång och räknade till 0.

Vi åt sedan lunch. Sedan testade jag alternativ lösning 1. Det gick inte. Jag testade alternativ lösning 2 och gick med den, helt själv, till minibutiken. Det gick! 


Sen gick jag hem. Jag log då. 
Sen fikade vi.
Sen skulle LillS gå och köpa ett block med rutigt papper. Då gick jag på toa. Då kom han hem igen......
med en polis. Jag gick ut ur toan. Polisen ville se LillS´s pass. Han pratade bara på japanska och sa åt oss att vi alltid måste ha passet på oss när vi går ut. Jag förstod vad han sa, jag förstår nämligen japanska mycket bättre än jag pratar. 

2 kommentarer:

  1. wow

    (jag vill liksom likea och visa " kolla in mig jag är en trogen läsare" men eftersom jag inte kan likea
    så skriver jag "wow", det är typ samma sak.
    fast lite coolare.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ooh du ba är ju ascool!

      redaktionen jobbar så fort vi kan med att skaffa en "likeaknapp"

      Radera