torsdag 15 november 2012

en blattelacka

Jag har träffat den första kackerlackan i japanbostaden, den bor visst bakom byrån.  Jag vill inte att den ska bo där, den får flytta den jävla blatten.

(wikipedia:)
Blatte är en, ofta nedsättande, benämning på en person med en etnisk bakgrund som uppfattas som icke-västeuropeisk eller icke-europeisk, exempelvis en person med sydeuropeisktafrikanskt eller arabiskt ursprung. 

Jag tycker inte man ska göra skillnad mellan djur och människor och kackerlackorna är blattar hela bunten
en kackerlacka
 Foto: Lars-Åke Janzon
(wikipedia:)
Ordningens vetenskapliga namn Blattaria kommer från latinets blatta, som betyder "kackerlacka". 

jag i en metallmask
eftersom jag vill vara anonym
Foto: Maria Grudemo El Hayek
Men vänta lite nu här.... kackerlackorna är blattar och djur är människor och jag är människa "med en etnisk bakgrund som uppfattas som icke-västeeuropeisk osv osv arabisk..." så är jag ju också blatte...betyder det då att kackerlackan och jag är släkt? 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar