onsdag 14 november 2012

en trappa- så mycket mer än en trappa

I dag har jag utforskat en trappa. Jag utredde möjligheter att röra mig på olika sätt i trappan. Jag försökte ta reda på vad trappan har för begränsningar kontra mina egna begränsningar angående bestigandet av trappan. Jag utforskade trappstegen och väggarna runt trappan. Jag rörde mig till musik i trappan. Jag rörde mig i takt i trappan. Jag rörde mig upp för trappan och ner för trappan. Ibland gick jag, ibland hoppade jag, ibland var det händerna som gick i trappan och ibland var det någon annan del av kroppen. En gång var det huvudet, det gjorde ont. Jag filmade detta spännande experiment men det var nästan för otäckt att titta på det klippet när huvudet dunsade i trappan. "Aj" sa jag och ryckte till - alltså inte när det hände för då behöll jag min professionella inställning till den experimentella trappfilmen- men sen, när jag tittade på filmen, det var då jag sa "aj" och ryckte till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar