tisdag 20 november 2012

Olycka drabbar mig

I dag var jag och Mr Cocteau mfl vid  templet Sensō-ji  i ett område som heter Asakusa. Vi tittade på souvenirer och strosade i godan ro upp mot detta buddistiska tempel. Solen sken och templet var stort och allt var vackert och härligt.  

Vi doftade lite på rökelser så att om vi hade ont nånstans så skulle vi bli friska. Vi tvättade oss enligt seden med vatten, båda händerna och så munnen också.
Vi kommer upp till templet och där kan en lägga 100 yen i en låda om en vill be lite. Det gör inte jag, jag vill inte be.  Där kan en också lägga 100 Yen om en vill få en framtids-spådoms-lapp. Det vill jag. 
Ner med 100 Yen i en låda, skaka en burk med pinnar, ta en pinne ur burken kolla vilket nummer som står på pinnen, öppna en låda med samma nummer och ta en lapp, lägg sedan tillbaka pinnen i burken. Läs lappen och ta med den hem. Den är din utvalda lapp där din framtid står skriven.

Men! VA? 

Jag fattar ingenting. Av hundra olika spådomar får jag den här lappen:

Jag vänder på lappen och där står den engelska översättningen: 

Tack så himla mycket- jag är fast i ett fisknät och ingen lycka väntar mig överhuvudtaget i mitt liv men ha tålamod och tro till buddism, buddistjävlatempelhelvetesskitlapp. Tack också för att du (Budda?) stjärnmarkerade detaljerna i mitt olycksdrabbade liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar