onsdag 5 juni 2013

Toalettsittsskydd

För länge, länge sedan under det glada 80talet och kanske även en bit in i 90talet i Sverige så fanns det toalettsittskydd på de offentliga toaletterna. På den tiden hände det att min mamma följde med mig in på toaletten när jag skulle kissa eftersom jag var rädd för att bli inlåst på toaletten. Min mamma lät mig aldrig sitta ner på toaletten utan tvingade mig att stå upp och kissa. Jag tycker inte om att stå upp och kissa så om tillfälle gavs så satt jag ner, antingen så la jag toapapper på ringen eller så la jag dit ett toalettsittskydd, så länge de fanns att tillgå.
Jag föredrar att sitta när jag gör "nr 1", om det inte är så att jag kissar i naturen. Vid de tillfällena jag kissar i naturen så föredrar jag definitivt att stå upp.

Året var runt 1991, jag var på en badmintontävling och hade kommit till finalen. Jag blev kissnödig. Jag gick på toa. Jag stod upp. Detta råkade vara ett sådant tillfälle när det absolut inte gick att få en jämn stråle och jag var så himla kissnödig att jag inte kunde sluta kissa. Jag kissade ner mig. Det rann längs benen och även på mina skjorts.
Det hela var mycket pinsamt. Jag hade lyckligtvis långa gymnastikbyxor med mig och fick spela i dessa.

Det händer att jag drömmer att jag måste stå upp och kissa på offentliga toaletter och i samtliga drömmar kissar jag ner mig, mycket.

I USA finns toalettsittskydd, det är fantastiskt. Jag sitter på dessa så ofta jag kan, förutom när jag kissar på väldigt sunkiga toaletter, då står jag och hoppas på det bästa.





Hur det gick i tävlingen?
Min motståndare var mycket bättre än vad jag var och jag kunde inte sluta tänka på att jag kissat ner mig. Jag fick brons. 

2 kommentarer:

  1. Nu kan jag inte tro på den här historien. Nu hittar du ju på. Bevis: Har en kommit till finalen så får en antingen guld eller silver. Det är ju bara två tävlande/lag kvar i en final. Varför ljuger du Maria?

    SvaraRadera
    Svar
    1. vem är maria? jag är grude.
      okej semifinalen var det väl då rå! Resten är faktiskt helt sant! Jättesant.

      Radera