tisdag 25 juni 2013

Dagens uppgift 2

 Jag bloggar nu från min nya mobil. Det var lätt att installera. För er som undrar hur jag gjorde kommer jag nu sammanställa en lista steg för steg.

1. Först tittade jag på "inställningar" i bloggen på datorn
2. Jag hittade " lägg till mobil enhet", läste instruktionerna och skickade sen ett  mail med synpunkter till blogger där jag skrev att infon om HUR jag ska göra är tydlig men jag förstår inte VAD det innebär att göra det där. 
3. Jag googlade " blogga från iphone" och hamnade på en sida som både sa att det var enkelt, kostade pengar och var gratis att installera via appstore. 
4. Gick in på AppStore via mobilen, sökte  på " blogger" , laddade ner mobilappen gratis och voila! 

Om du vill installera bloggapp på mobilen  rekommenderar jag att gå direkt till punkt 4 för minsta krångel, osäkerhet och missförstånd .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar