fredag 20 september 2013

tak o bar. Tacobar?

Kommer ni ihåg när jag var i Japan? Jag var i Japan för några dagar sen och medan jag var där så gick jag tex på en bar. Baren hette Albatross.  Det var i en liten bar i "Golden gai" style.

 Shinjuku är fullt av höga hus och lever upp till bilden många har av Tokyo. Men mitt i smeten ligger ett område med små fallfärdiga hus som bildar trånga gator.
Området kallas Golden Gai. Varje hus har en pyttepytteliten bar. Baren tar typ max 5 personer åt gången.
Förra gången jag var i Japan hamnade LillS och jag en gång på en sån bar. Jag hade just köpt ett par "John-lennon-glasögon" och jag visade bar-personalen och de då 4 andra gästerna hur lik jag kan vara John Lennon. Hon bakom baren tog fram en mikrofon och så sjöng vi "Imagine". Det var fint.





Men just det, jag skulle ju berätta om baren Albatross. Baren var tre våningar med plats för ca 5-10 pers per våning.
Det verkade som att dom placerade alla icke-japaner på taket. Det var ett fint tak.

genom dörren gick vi ut på taket. 

det var väldigt fin utsikt över andra tak. 

Vi var högt upp. Men det fanns andra hus som var ännu högre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar