tisdag 10 september 2013

constuctive programming for a peaceful world.


här kommer ett lärorikt inslag om vegmat i Tokyo.


För ett tag sen hittade jag en jättebra vegblogg av en queerig tjeja boende i Tokyo och "bara älskade". Flera av ställena hon rekommenderat har jag hittat till på egen hand men ett ställe som hon återkommit till och som jag inte besökt är "Loving Hut". Denna veganrestaurang-kedja grundades av en slags freds-veg-andlig-ledare vid namn Ching Hai

I alla fall så gick vi dit igår, LillS och jag. 




Till förrätt åt vi Gyoza. Dom var fyllda med svamp. Jag älskar svamp.



Till huvudrätt delade vi på två rätter: 
1. En klassisk rislåda. Jag tror att det är unagi/ål som är den klassiska kötträtten men nu var det alltså veganalternativet. Det var ok gott. Kanske lite åt det söta hållet och lite för okryddat för min smak.


Huvudrätt 2. hamburgare med teriyakisås.
Hamburgarn och potatisen var inte alls kryddade och inget salt och peppar gick att finna, det var tråkigt. 
Till salladen fick vi sesamdressing, smakade typ som tahinisås (alltså sesampasta utblandat med vatten och citron) 

 


Det funkar att få tag i mat i Tokyo för mig men det är lite krångligt och jobbigt. Det är så himla mycket djur i maten hela tiden så jag blir tokig. Jag blev därför jättepeppad av att gå hit och äta. Lite synd att det var så okryddat men det var mycket kul att få äta nåt annat än ris och edamame.

Extrakul var det också att få titta på tv i restaurangen. Kanalen Supreme Master Television.  Om ni vill ha fred på jorden så rekommenderar jag er att kolla här: http://suprememastertv.com/se/ 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar