söndag 1 september 2013

En leksaksmässa.


Vi gick på leksaksutställning i går. Den var högst upp i en leksaksaffär på 5 våningar , alltså den var på 6e våningen och sen var det 5 våningar under. Utställningen var: en glasmonter med robotar och leksaksgubbor , 4 bord med robotar och leksaksgubbor. Slut på utställning.

Jag skriver "gubbor" för att vara könsneutral men egentligen såg jag att det framförallt var menat att en skulle tolka robotarna, monstrena och draködlorna som killar. Det fanns även figurer som var som flickor; söta, i små kjolar och skoluniformer. Kawaii!

I alla fall så var det en väldigt liten utställning i en väldigt stor leksaksaffär. Jag köpte en skrivbok och ett klistermärke.

Klistermärket var jag tvungen att betala själv men skrivboken köpte mitt företag åt mig. Mitt företag vill nämligen främja min kreativa process och eftersom mitt företags chef vet att jag älskar fina skrivböcker och skriver minst flera gånger om dagen i sådana så kom företagets ledning fram till att det borde höra till en företagsutgift. Som datorn, utklädningskläder och annat som jag använder i företaget.

POFF! BLAM! TJOFF. PAFF! WOW vilken snygg!
                                                             


I japan läser en från höger till vänster. Mina kunskaper i japanska säger mig att det står ungefär så här:
japanska forskare
ville skapa den perfekta kvinnan
byggde en robot
projektet avlsutat

Eller så står det så här:
Välkommen till Japan Hairsalong
Vi klipper alla slags frisyrer samt färgar, slingra och permanentar.
Alla är välkomna.
Välkommen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar