fredag 6 september 2013

Glädje och sorg med ord och bild



Wow what a great experience in Japan! This is what happened!!


I går råkade tryckfelsnisse vara framme och lägga upp bilder på kardborrar som inte var mat. Det kan vara så att min blogg har blivit utsatt för något japanskt virus. Nu är det jag som skriver men om ni ser något misstänkt på denna blogg hädanefter så ber jag er larma larmcentralen. Sänd inga pengar direkt till bloggen utan sätt in dom på mitt konto direkt istället. 
Här ovan är två bilder, den ena bilden föreställer en skylt och den andra bilden föreställer kardborren som jag åt. 


Nästa dag gick vi runt i staden Hiroshima. Det var en snygg stad. Vi var i Peace Memorial Park, en minnespark om atombomben dom släppte under andra världskriget.
Ovanför denna byggnad släppte dom bomben.  Tryckvågen slog inte ner dessa väggar men allt runt omkring


Det var otäckt och sorgligt att gå runt i museet och se bilder på skadade människor.  Hud som hängde i slamsor och brännskador utan dess like. 
Lite senare ramlade jag nedför ett brant trappa i en park. Skrattar bäst som skrattar sist, jag fick sy och så var det mest synd om mig igen. 




                     Sen såg jag en fitta med ben och öron och blev glad. 

2 kommentarer: