onsdag 18 september 2013

I världen i dag.

näää men det är mycke nu vet du. Jag har ju börjat jobba igen. Det är ju en omställning liksom. Så att det blir ju att en blir så himla trött. Jag har ju ett stort behov av att sova också, 8 timmar minst, MINST per natt. I går tex jobbade jag ju i 4 timmar men då var det ju restid på det och det blir 1 timma enkel väg så det blir ju 6 timmar och det blir ju som en hel arbetsdag. Och i dag rå, så har ja väl inte direkt jobbat men det var ju och gå upp tidigt med jet-lagen va, och sen gåååå  - h e l a  v ä g e n till körskolan för cykeln hade jag ju lämnat hos karln va. Så blev jag ju genomsvettig va. Sen var det bara o tuta o köra så att säga va, haha nä jag skoja lite bara, men, med tanke på körskolan, "tuta o köra". Nä men sen ....ja hem, nä sen fikade jag lite med en kompis va, en killkompis, så där hade jag en paus men sen var det ju o cykla hem och laga lunch och då ville jag egentligen ta en middagslur men hann jag det rå?Nä,för då satte ju jobbet i gång o ringa och jag skulle ringa och det var ett jädra tjohej på telefonen. Och det var planering för vecka 40 och vecka 41 va. Så nu är det som att jag kommer jobba heltid i tre veckor på raken! En blir ju så trött påt. Va, här kommer en hem efter en hård dans-månad. danselidans tänker ni, nä det var hårda skolan, som i FAME ungefär va. Fame, kommer kanske inte ni ungdomar ihåg för då va väl inte ni födda men vi lite äldre som var unga på 80talet, vi minns. Det var en serie på tv. Ja, men vart va ju nu rå, jobbet ja! ja, det blir ju alltså jobb från morgon till kväll, på en skola, eller ja, dom slutar ju vid 13-tiden ungefär så då...är ju dan slut för min del också men då kommer det ju bli att ja får gå upp jättetidigt o jag ska va där vid 8 på morron, då får ja ju gå upp vid 6 och då får ja ju gå o lägga mig vid...ja vad blir det rå...6, 5, 4, 3, 2 ,1 ,0 ,11, 10...på kvällen, minst, alltså senast. Jag behöver ju sova, jag är ju, jag har ju ett väldigt stort sömnbehov. Nu tex är ja j ä t t e t r ö t t!  Och andra känner ju inte det på samma sätt som ja, men jag har väldigt lågt blodtryck också så det är ju lite extra jobbigt för mig. Och sen är ju jag allergisk också. Så det är ju ett rent helvete vill ja lova, ja.

1 kommentar: