torsdag 23 februari 2012

Del 9. ZEKE lilla damp berättar

Jag delade cell med 8 andra kvinnor. Jag tror dom var samoaner. Ja i alla fall kunde dom inte engelska speciellt bra så vi förstod inte varann . I alla fall så kom en av dom framkrypandes mot mig, ja alltså vi satt på golvet och spelade poker och drack smuggelsprit som vi mutat en vakt för att få ha. Hur som haver, bruden kommer framkrypandes och när hennes näsa nästan nuddar min säger hon med ett grin.
-dont you rekonajs mej? MIss boss. Dont you reconajs me? 
O då såg jag ju att det var miss sombrita, du vet hon kocken på ett av hotellen, jag tror det var Hotel Amazing sunshine, det tredje i raden som vi byggde, du vet.. Ja som sagt, hon var kock där. Hon som gjorde sånna goa tapas så man dånade! oj oj oj vilka tapas den bruden skaka fram. mums. 
Ja, var var jag.pom pom pom jo det var hon då miss sombrita.Så jag blev så gla o se na så jag bjöd upp na på dans vet du. tjo vad gick, visste du att hon kunde dansa Florentin?
-jo, vi dansade några gånger i köket när det begav sig. Ah, dessa minnen, ljuva minnen.
 sa Florentin och drömde sig bort.
-Japp. nu ska jag fortsätta berätta. sa Zeke lilla damp och fortsatte prata. I dansens virvlar påminde hon mig om hur jag anmält henne till polisen  efter att hon stulit allt vårt matsilver. Så hade hon åkt in här i finkan. Ja det kändes ju lite som att jag kanske borde be om ursäkt eller någe men hon förekom mig och sa att det var det bästa som hänt henne. Hon hade nämligen träffat en av fångvakterna på kåken och så fort hon blev fri skulle de gifta sig. Tyvärr hade hon ju fått livstid, dom är ju sånna på grand canaria, det är ju rena rama bangkock hilton där vet du, Dom dömer ju fångarna hur dom vill och hejsan hoppsan och nåra dör i finkan utan att ens ha fått veta varför dom är där. och dom bara så här "oj du fes så du måste dö" ja ja jädra canariefågelsvågerpolissystem. I vilket fall som helst så var det då jag kom på idén att jag skulle rymma och när jag var ute i frihet skulle jag ringa crand cranaria och säga att dom ska släppa henne o att jag, Zeke lilla damp, själv tog mitt eget matsilver! aha! bra ide´! jo visst serrö.
Tur för mig att jag träffa henne där, hennes kärleksfångvaktare visade mig att bakom dassen fanns en tunnel, tunneln ledde till återvinningsstationen och sedan vidare bort till bortre ändan av högra flygeln, ja alltså vakttornen. Där var jordgolvet så gammalt att jag borde kunna gräva mig ut i friheten. 
Sagt o gjort, jag tog en sup hembränt, fick lite rännskita och gick på dass. Ja jag kysste så klart miss sombrita farväl och på återseende! sajonara, arrivaderci, ciao ciao coconut, nu drar jag.
Ja, så satt jag där och grävde i jordgolvet med mina bara händer men så kom jag på att jag hade ju ett elfenben i kortbyxfickan, du vet mitt turelfenben! ja det var tur att jag hade den med mig för den var väldans lätt att gräva med ska du veta, Florentin le FLeur. Du som tjatat på mig att "inte bära omkring med den där".Hmmf. Tur att jag är så viljestark alltså att jag gör som jag vill. Snipp Snapp slut så var sagan inte slut..  efter att ha grävt mig till madagaskar så började jag känna mig lite klaustrofobisk i min lilla jordtunnel, det var då jag telepatiserade i väg min själ till dig, jag försökte få dig att fatta att du skulle gräva lite från ditt håll så kunde vi mötas halvvägs, men det fatta ju´nte du.
-Men kära Zeke, hur skulle jag förstå det? Vi har ju sagt att vi ska använda oss av vårt hemliga tecken...
-hemligt tecken? Det minns jag inte...
-jo, men Zeke, det hemliga tecknet innebär ju...
-SHHHH tyst det vet jag väl själv att jag vet vad det är! Men vi ska ju bara använda det i yttersta nödfall!  Om du hade varit lite uppmärksam hade du märkt att:
1. jag lät innifrån ett rör- tydligt tecken på att jag var instängd i liten trång tunnel
2. min favorithatt var den första som ramlade ner från din hylla. 
3. sen ramlade alla andra hattar ner...mycket tydligt eftersom jag inte når hattarna när de ligger på hyllan utan du måste först ta ner dom därifrån innan jag kan låna nån av dom.
4. jag lyckades till o med sätta mina favoritkalsonger på madam sokawe för att jag vet att du egentligen bara vill älska med mig och ingen annan och när ni älskar så är det mig du ser i din inre bild,
-Men, det såg jag aldrig!
-Nä, oturligt nog var hon hos Ghorm då och du låg och var avsvimmad  av Ghorm the worms blodsugarsession, det var ju dumt. I alla fall så gjorde jag det och det var snillrikt av mig, mycket snillrikt. 
Nog om det, end of story, I am here!  Jag fick fixa det på egen hand. Nu lever vi livets glada dagar Florentin. Du och jag och de andra!  Jag har förresten precis vunnit det ryska presidentvalet så jag tänkte att vi skulle åka dit och hova in lite kosing. Tjing tjing, klirr i kassan, braxxan,. Tack så mycket folket av Sovjet, här ska ätas Kaviar!
-Men ska du inte ringa grand canaria o släppa ut miss sombrita
-äsch, det gör jag sen, nu vill jag ha MANNAgrynsGröt! 






the end



1 kommentar: