torsdag 2 februari 2012

del 3 i den spännnande hattsagan

resume´: en hatt ramlade ner och sen ramlade alla ner på golvet. Florentin står skräckslagen med blodiga fötter och ser på förödelsen...

Nu fortsätter det:

Florentin vaknade upp ur sin chock och försökte tänka ut en logisk förklaring.
"det måste vara råttor, det måste vara råttor", det finns inga spöken"
Htc Wildfire-telefonen ringde. Florentin svarade.Det var Kalina.
-surprise! jag är hemma om bara 4 minuter.

Attans, Kalina var oerhört rädd för spöken och råttor. Hon fick inte, under några omständigheter, få veta vad som hänt för då visste Florentin att då var den här intensiva erotiska kärlekssaga över.
Snabbt började Florentin plocka upp alla hattar på rören igen. För att nå stod hon i sängen och stolar och just som hon var färdig vred Kalina nyckeln i låset och klev in.
-Hallå älskling! Nu är jag hemma.
-Hej gumman, vad kul att du kom tidigare..
-Men Florentin!!! Vad är det som har hänt?
-Ingenting. Ingenting? Vaddå det har inte hänt något.
-Men du är ju likblek och du håller på att förblöda!
Florentin såg ner mot golvet och såg på de trasiga blodslamsorna till fötter.
-oj..asch..jag tappade whiskeyglaset...jag märkte det visst inte.

Resten av kvällen fick de båda undersköna varelserna tvaga florentins fötter, bädda sängen och göra rent över det blodiga golvet. Florentin lyckades ljuga sig ur den minst sagt suspekta situationen. Allt för att inte skrämma iväg Kalina för alltid.
Senare på kvällen när Florentin och Kalina låg nakna i sidenlakanen och Florentin kysste sin älskarinna ömt över hela kroppen kändes det som något var fel.
-Älskade,vad är det. Frågade Florentin med sin djupa sensuella röst som  hon bara hade vid sådana här mustiga tillfällen.
-asch, det är ingenting, det är bara Ghorm som spökar i bakhuvet.
-VA?? Florentin reste sig förskräckt upp. Är han död? Spökar han?
-Nej men alltså jag kan inte sluta tänka på att det vi gör är fel.
-Hur kan något som känns så rätt vara så fel?
-Men tänk om han får veta..
-SSsssh. viskade Florentin och smekte Kalinas blonda hårsvall. Inte ska du bekymra ditt vackra lilla huvud med sådana tankar. Han kommer aldrig få veta någonting. Han tror ju att du turnerar i Sverige som magikern "Madame Sokawe"..och min vän...eeee...zeke aka lilla damp..min vän som sitter på kåken, du vet, Hon har snart gjort färdigt din fejkade hemsida med turne´plan och foton och allt. Ghorm kommer aldrig misstänka någonting ...och gör han det Florentins röst var plötsligt inte lika sammetslen längre utan hård och bestämd. Och gör han det så kommer jag ta hand om det lilla problemet.
Men Kalina lyssnade inte längre hon hade nästan somnat och mumlade bara tyst, knappt hörbart
-jag är madame sokawe, jag kan faktiskt trolla, jag kan trolla...Innan hon till slut somnade in.

Florentin låg vaken länge den natten och stirrade upp i taket mot hattarna. Kan det vara Ghorm som spökade även om han inte var död? och varför hade han inte hört av Zeke lilla damp på så länge....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar