måndag 20 februari 2012

Del 8. En vuxen födsel

tre vänner, tre hjärtslag.
 dodonk
            dodonk
                        dodonk
                                          dodonk? 
fyra hjärtslag? 
tre vänner, 4 hjärtslag?
Det fjärde klappande hjärtat dundrade som från avstånd men samtidigt fyllde ljudet rummet, skapade vibrationer i vätskan som Madam, Ghorm och Florentin flöt omkring i.
Från ett av de trasiga rören började något som närmast kan beskrivas som ett svart hål växa fram. Ur hålet krystades det fram något som närmast kan beskrivas som en människa. En sista krystning och människan föll ur hålet.I  en ologisk gravitationsomvändelse föll människan direkt ner på golvet, icke upptagen av vätskan. Vätskan föreföll sig nu med en enorm kraft sugas in i hålet och på en bråkdel av en sekund var rummet torrt. hålet försvann med ens  och ordning var återställd. Som om inget hade hänt, förutom att kvar på golvet låg Florentin, Ghorm, Madam och den som närmaste kan beskrivas som en människa.
Florentin tittade på den oformliga kroppen. En kvinna fast i en manlig kropp, hårig men kal på samma gång med bermuda shorts,skinnväst och en av Florentins gamla hattar på sig...var det inte...det kan inte vara...det måste vara...
-Zeke!!!¨Utbrast Florentin
-Surprise!! 
-Men, hur? Var? Va? Florentin som vanligtvis var väldigt vältalig hade nu helt tappat ordförrådet och stammade i förvirring.
-Jag har rymt! Kul va. När Madam och Ghorm räddat dig från att åka fast så åkte jag, som du vet in i ett av de värsta existerande fängelser. Onyttig mat serverades men ingen champange och inte ens en Hästenssäng fick jag! Kan du tänka dig vilket ryggskott jag fick! Ve.Jag ryser av blotta tanken. Efter 9 evinnerligt långa dagar i detta helvete bestämde jag mig för att dra! Ja, det gjorde jag! Så jag började gräva mig nedåt i jordgolvet med mina naglar. I fyra år har jag grävt mig en underjordisk tunnel mellan grand canarias fängelse och din lägenhet Florentin! 
-Men Zeke, det är ju omöjligt?
-Ingenting är omöjligt för mig snutta-gubben. Sa Zeke med sin glada pilsnerfilms-stämma, medan hon tog bort mannagrynsgröten som just höll på att koka över. 

Medan Madam Sokawe och Ghorm låg och sov, utmattade av de ovanligt onaturliga händelserna de just varit med om, så berättade Zeke sin historia för Florentin. I en vänskapligt erotisk omfamning vilade Florentin sitt huvud mot Zekes enorma barm och lät sig färdas med i Zekes självupplevda saga...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar