onsdag 14 augusti 2013

marias japanblogg


Hej och Konichiwa. 
För alla er världsresenärers skull har jag nu beslutat att starta en resedagbok i bloggformat. Jag är ju vad man i folkmun brukar kalla "en riktig globetrotter" och äääälskar att resa!! ;)

Just nu är jag på resa till Japan och i denna blogg kommer jag alltså ge er tips och goda råd om hur ni ska göra för att ha så roligt man bara kan ha, i Japan!:) 

ie sakana tori niku, ha yasai..nämen Oj, jag glömde av mig en stund och började visst skriva på japanska. Förstod ni vad jag skrev? Om inte, så föreslår jag att ni bums mesamma tar en kvällskurs i japanska, för hur ska ni annars kunna kommunicera? 

Just nu befinner jag mig på Frankfurts flygplats och väntar på flyget som ska ta mig till Tokyo, solen skiner utanför fönstret,ser sååå skönt ut! De senaste dagarna har det regnat i Stockholm, man känner att hösten är på väg, burr. Då tycker jag att det är extra skönt att ta en liten flygtur till lite varmare breddgrader, så att säga. I Tokyo är det runt 35 grader varmt. mmmm Härligt! 
Är du, liksom jag en soldyrkare? Då förslår jag att du packar med lite sollotion så att du inte bränner dig! Styrka 10 räcker, lite färg vill man ju ha...Vad gör man inte, va, eller hur! LoL!
Och en solfjäder kan också komma väl till pass. jag är väldigt modeintresserad och solfjädrar är ju inte bara praktiska att ha i värmen utan även grymt snygga! 

Har du ingen solfjäder? Oroa dig inte, det finns såklart att köpa i Japan! 

Det var allt för idag. puss på er, eller som man säger i Japan, kisu. :) 

1 kommentar:

  1. Hej Maria världsresenär och crossentreprenör!
    Skickar lite resebitar till dig som färdlektyr.
    Kan kanske inspirera!?
    Finns som blogbook på Blogger men den liksom bara försvinner där.
    Var ju min examensuppgift på Crossentreprenörskursen.
    Du kan läsa här istället! http://kistalightgoesryan-larsthommy.blogspot.se/2009_04_01_archive.html
    Blogga nu riktigt kul från Tokyo!
    Världsresenärshälsningar från crossentreprenören
    / Thommy

    SvaraRadera