lördag 17 augusti 2013

en katt i ett hål

Hmm, jag vet inte hur jag ska förklara det här för er men jag har blivit förvandlad till en katt.


Så här gick det till: 
Jag gjorde som gumman sagt och letade efter en sunkus-butik och gick österut tills jag såg en bro. Där nånstans borde det alltså finnas nåt tecken, tänkte jag. 
En tvillingkatt? Vad betyder det? Är det en katt som är född samma dag som mig? Är det en katt som föddes i tvillingarnas tecken...mer hann jag inte tänka förrän jag såg något enastående vackert.
 Där, bara några meter ifrån mig spatserade en katt, en graciös, smidig, lång, smal katt med brun, krullig päls. Vi var så lika så jag trodde inte mina ögon. Där framför mig gick min tvilling i skepnad av en katt!
Vi närmade oss varandra och blev sedan ståendes och bara tittade in i varandras ögon. Stämningen var behaglig, inte alls hotfull, kanske något erotisk. Så plötsligt sa tvillingkatten:
"Böj dig ner"
Jag gjorde som hen sa och vips så attackerade hen mig, bet sönder mina trosbyxor och började mosa sig in i mitt anus. Det gjorde lite ont men var samtidigt överraskande skönt så jag stretade inte emot.
 I samma ögonblick som jag kände svansen försvinna in i mig så bytte vi skepnad.
Framför mig stod...jag, alltså människan...Maria. 

Det var ett annorlunda perspektiv här nerifrån men annars kände jag mig faktiskt skapligt "hemma" i min kattkropp.  Lite orolig var jag ändå över att eventuellt vara fast i den här kroppen för all framtid. Jag frågade mig själv..Maria, varför hon gjort så här.
-Förlåt , sa hon, men för att komma in i de fördummades tempel obemärkt är det bäst att du inte ser ut som en turist. Du måste ta dig in där obemärkt för att sedan väcka dom ur sin trans. Därefter kommer du få vidare instruktioner och vi kommer kunna byta tillbaka våra kroppar. 
Sen tog hon min väska med alla min ägodelar och gick.  Jag övade mig en stund på att gå med 4 ben och sen lommade jag hemåt. Det var jättesvårt att ta sig in i lägenheten, jag fick klättra in genom ett fönster, dessutom är det jättesvårt att skriva på datorn med tassar. 
Nu har jag googlat fram ett tempel som jag tror är det Maria menade. I natt smyger jag mig dit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar