fredag 23 augusti 2013

En film med vegetarisk agenda

Ibland har jag en tendens att ljuga i bloggen. Det är inget jag är stolt över men jag kan bara inte hjälpa det. Jag går in i "roller" kan en säga.  På internet kan jag vara mig själv, eller låtsas att jag är mig själv, som jag skulle kunna ha varit om jag var på ett annat sätt. Kalla det ironi om du vill. Kalla det komik. 

Detta inlägg kommer från och med nu vara helt seriöst, jag har nämligen sett en film. Seven Pounds heter den. Will Smith spelar huvudrollen. Jag gillar nästan alla filmer jag sett med Will Smith, det är inget jag är stolt över men jag kan bara inte hjälpa det. 



Dagens Ros (som jag tex skrev om här) ger jag i alla fall till filmen Seven Pounds för att de enbart äter vegansk eller vegetarisk mat utan att göra en stor grej av det. 
Dom pratade om kött en gång i filmen men konversationen handlade inte om köttätande i sig och personen som Will-karaktären pratade med (Woody Harrelson) sa uttryckligen att han inte åt kött. 
 Huvudperson B (det var en kvinna så jag minns inte vad skådisen heter även om hon är känd), hon hade en hund som också var vegetarian.
I en scen var det också en närbild på Huvudperson A (Will alltså) och då står det med tydliga bokstäver "VEGAN" på väggen precis bakom huvudet på han. 


Visste du att...Woody Harrelson egentligen heter Woodrow! Vilket tokigt namn va!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar