lördag 14 december 2013

livet, tvspelen och festerna

I går var det Lucia och jag ställde lite prydnader framför kylen och tog ett foto för att visa "myset".
Sen gick jag +1 till Tekniska Museet och spelade arkadspel och tvspel i flera timmar. Det var helt fantastiskt! Jag minns att jag tänkte att allt var så himla härligt. Det var rätt lite folk så vi kunde spela samma spel om och om igen. Vi blev båda två lite stressade av alla valmöjligheter så vid stunder sprang vi mest fram och tillbaka mellan olika spel och visste inte vart vi skulle göra av all lycka.
Vi spelade mest Pacman och Track & Field. Jag spelade också rätt mycket bilspel, Mappy och ett krigsspel jag aldrig testat förut. Det var typ som Galaga fast hette Centipide. Jag kollade inte vad det hette förrän efteråt vilket var tur eftersom jag haft så mycket mardrömmar efter att jag såg "The Human Centipide".
I vilket fall som helst så var det ett väldigt roligt spel.










galaga                                                                                                          Centipide


Det fanns massvis med superduper snygga spel. Oj oj oj. 
AAAAAaaahhhh

Jag spelade även ett Shinkansen-spel. Det var på japanska så jag fattade hur jag skulle göra så folket på tåget blev rasande.  Shinkansen är det där jättesnabba tåget som en kan åka med på riktigt.
Jag har spelat ett liknande spel på webben medan jag var i Japan, på Jr /Shinkansen hemsidan men nu hittar jag det inte.

I går var jag på en jättehärlig fest hos väldigt fina människor och så träffade jag deras väldigt fina kompisar och så bjöds det på Luciatåg på bakgården och allt var toppen!
Nyss åt jag en härlig frukost. Pizza från igår, chokladwienerbröd och kaffe. Det var hur himla gott som helst.

Vilket liv jag lever! Jag gör så himla roliga saker hela tiden. 
Där i mellan gråter jag mest. När jag är själv alltså. Inte så folk ser. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar