lördag 7 december 2013

"Fräcka scenlösningar"

I natt drömde jag att vi  bodde i mitt barndomshem och hade just räddat två småsmåsmå gulliga kaniner.  Sen låg min bror under sängen och klappade den ena och plötsligt hade vi visst en schäferhund och en annan hund som också ville vara med.

Innan det drömde jag att jag var på en av skolorna jag varit på i verkliga livet. Jag gick med två av mina favvokillar. Det var fint. Jag sa att den ena måste skaffa ett vårtplåster och så förklarade jag att annars kan det smitta till de andra barnen. Sen frågade vi skolinformationen om dom hade vanliga plåster men det hade dom inte så jag drog bort lite tejp och en bit skrivpapper och "tejpade" vårtan med det. 

Annars är det inte så mycket som händer faktiskt.
JO! Jag var ju på Turteatern igår och såg "den svenska apans 100 röda drömmar". 
Den var mycket bra. Blev mäkta imponerad av kombinationen scenografi/karaktärer/kostym. Ordet "karaktärer" får inbegripa både regi, text och skådespeleri men jag vet inte vad som var vad, vad jag däremot vet är att jag blev avundsjuk på skådisarna. Jag kände att jag ville vara med där! Jag vill vara med där!

http://turteatern.se/den-svenska-apans-100-roda-drommar/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar