torsdag 26 december 2013

bonde söker fru

 Jag är hemma i Norrköping över jul. Sover på bäddsoffan hemma hos mamma. Mamma har en tv. Nu tittar vi på tv. Vi tittar på Bonde söker fru. Bonden verkar ha sökt färdigt för dom gifter sig.
Dom kastade ris på brudparet men det gör inget för det är bara en myt att fåglars magar sväller av att äta ris.
svullen men inte av ris


På tal om bröllop så köpte jag en brudklänning häromdan, tänkte vara brud i den 2014. 
Dagens modeblogg-bild blir alltså av mig när jag står i Beyond Retros omklädningsrum och provar klänningen. Det känns lite pinsamt att lägga upp den eftersom jag klär så bra i den och jag vill ju liksom inte lägga upp "snygg-bilder" av mig själv på bloggen. Nu gör jag det i alla fall, som ett feministiskt statement. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar