torsdag 18 juli 2013

majornas konstrunda

Det var en dag i april och göken gol. Jag befann mig i Göteborg. Det var en sån där alldeles förträfflig helg då jag promenerade genom staden, "unnade" mig massa saker som jag annars kanske inte "unnar" mig.
På en av promenaderna, en sådan promenad som jag tog för att jag inte ville betala dyra pengar till Västtrafik (hade inte smstjänsten heller), så inhandlade jag...är ni beredda, här kommer:

DAGENS MODEBLOGGinlägg

1. Ett par vita mimhandskar (Ebbes hörna)
2. En mörkröd morgonrock i sammet ala dracula (Ebbes hörna)
3. Ett par blå, gröna, röda skor (KRIS)
4. En st Teatertidningen (den där konst och kulturtidningsaffären vid Masthuggstorget)

Sen följde jag med en Göteborgare hem. Vi drack champange på balkongen och rökte cigg. Sen åt vi finpizza. Sen gick vi på bar och mötte upp andra personer, bland annat Kalina-Sokawe-Frugan.

Det blev en sån där underbar dag.

Nästa dag gick vi på Konstrundan i Majorna...är ni beredda, här kommer:

DAGENS KULTURBLOGGinlägg

Solen sken. Röda sten-kafét var fullt av folk. Vi hängde runt. Vi sa att vi var ett tufft gäng, vi hittade på stentuffa namn på var och en av oss.

Vi kollade in konsten.
En av favoriterna var en person som hette Jacob Nyberg. Han hade gjort massa olika saker men det jag verkligen fastnade för var hans trä-skulpturer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar