tisdag 23 juli 2013

en blind date - en själsfrände?

I dag ska jag träffa min själsfrände.  Vi har nästan aldrig setts förutom den första gången vi sågs och "fann" varandra i vimlet i en festlokal i Stockholms hippa uteliv. Den andra gången vi sågs var på seriemässan i Sthlms mindre hippa kretsar. Det hela var mycket romantiskt, jag cyklade dit utan att veta om vi skulle finna varandra. Jag skrev på facebook att jag var på väg, jag skrev även mitt nummer. Hon ringde. Vi sågs. Vi fikade med varandra och några "serietokar".
Sedan den dagen har vi sänt varandra brev på posten. Jättefina brev. Jag har fått serier som hon har ritat själv, som handlar om oss, för hon kan nämligen rita serier. Hon har fått en klänning av mig för jag köpte två st likadana på en loppis så att vi ska kunna känna igen varandra när vi ses och för att andra ska se oss och tänka att "dom där vackra unga flickorna, dom är nog bästisar" (dom tror nämligen att vi är yngre än vad vi är..fast förresten så vet jag inte hur gammal min nya kärleksfrände är......75 sek senare: nu har jag kollat upp henne på ratsit så nu vet jag allt om henne, hon är yngre än jag men inte så ung som "dom" som ser oss på stan i våra klänningar tror att hon är).

Jag tänker att vi kommer bli mer än själsfränder, jag tänker att vi kommer bli bästisar, jag tänker att vi kommer bli som Charlotte och Pernilla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar