söndag 27 januari 2013

möblera om- en form av terapi

Jag har alltid möblerat om ofta. Det är inte så att jag letar efter den perfekta möbleringen utan jag bara gillar förändringen. Eller kanske inte förändringen utan "att förändra". Jag rensar tankarna, tex om jag är stressad och hjärnan går på högvarv för att det är så mycket som måste göras, pengar som inte finns, jag har inget hopp om framtiden - ja ni vet sånna tankar. Då brukar jag panikmöblera om lite. Få bli lite svettig och släpa och lyfta och fixa med möblerna. Även i förebyggande syfte kan jag möblera om.
När min fru bodde hos mig förra året, då möblerade jag inte om på mer än ett halvår, det var fruktansvärt. Jag blev orolig i hela kroppen. Men jag offrade mig för min frus skull, det var nämligen en väldigt bra möblering vi hade då, den passade vår boendeform. Sen jag kom hem från japan har jag möblerat om ca 5 gånger.  Jag har precis möblerat om just nu, jag är inte färdig men jag ska fortsätta sen i kväll tror jag. Det ska bli kul.
finn 1 fel



2 kommentarer: