lördag 1 december 2012

En dag som inte ska firas.

I dag fyller min bror år. Han tycker inte om att bli firad eller grattad så därför har jag inte gjort det. Jag har inte ringt eller smsat eller mailat och grattat honom. Jag har inte pratat med honom eller om honom med någon. Jag har inte ens nämnt Emils namn. Jag har inte ägnat honom en tanke om lycka och välgång idag. Jag har inte ens tänkt på honom överhuvudtaget. Jag har försökt radera denna dag från mitt medvetande, jag har strukit den 1 december i min almanacka. Jag har försökt ha så tråkigt som möjligt idag, jag har inte ens ätit idag bara för att undvika missförstånd om eventuell "firning". Jag har raderat min bror och hans födelsedag från mitt minne. Jag vet inte hur gammal han blir idag. Jag vet inte ens att han fyller år. Jag vet inte ens att han är född. Jag har ingen bror. Jag har ingen bror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar