måndag 25 november 2013

Stöd fi!

Precis när jag bloggat färdigt för dagen läste jag om svenskarnas parti och deras aktioner angående "svenskfientlighet". Jag gick in på deras hemsida och möttes av något förfärligt.

Svenskarnas parti har 343 570 kr i kassan som folk donerat, FI har endast fått in 121 286 kr! VA? Skandal!
Det verkar vara lite hippt att vara feminist och antirasist på facebook för jag ser inlägg efter inlägg om det. Medier skriver om det hela tiden och det sätts upp teaterföreställningar som tar upp frågor kring genusdebatten etc etc, Blablablabla, jättebra att det diskuteras och kommer in i folks medvetande och sånt,  jag är en av alla som går på föreställningarna, läser debattartiklar och länkar vidare på facebook men det räcker ju uppenbarligen inte.  Alltså jag vet att antirasism och feminism inte är motpoler till varann men ni fattar vad jag menar.
Jag gav pengar till fi för ett tag sen, jag har precis gjort det igen. Orkar/hinner/vill en inte engagera sig praktiskt så kan en i alla fall ge lite pengar. Och nej, jag har inte massa pengar i överflöd och jag vet att det är många som inte har det men en takeaway latte eller två kan jag väl hoppa över den här månaden, eller en öl, eller så kan jag strunta i en ordentlig måltid och äta nudlar istället. Nudlar: gott och billigt, feministiskt och antirasistiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar