onsdag 6 november 2013

bleeding begins.

Jag tyckte verkligen inte om mint som barn. Inte i någon form. Jag tänker att jag fortfarande har lite svårt för mint. Tex tycker jag inte om After Eight eller Marianne, förutom på jul för då brukar det finnas hemma.
Häromdagen fick smaka en Delicatoboll med Marianne-smak och pärlsocker. Jag som är ett stort fan av chokladbollar med pärlsocker tittade på den lilla skapelsen och "grinade" illa. Även om jag kände avsmaken för denna fusions-bakelse så tog jag ett bett. Ohoo Skepp oHoj landkrabbor, det var ju överraskande gott det där, sa jag och tog ett bett till!
Idag när jag skulle gå och panta läskflaskor så såg jag en förpackning Delicato-Marianne och hejdade mig vid dess hylla. Funderade på om jag skulle köpa en förpackning. Jag kom slutligen fram till att det var lite väl våghalsigt och beslutade mig istället för att köpa en vanlig förpackning Delicatobollar fast affärens egna märke. Jag tänkte nu ta min tredje, för dagen, delikata lilla chokladboll.

För er snabbtänkta hjärnor som minns att jag för några veckor sedan skrev att jag blivit "synkad" så kan jag tala om att ja, jag är fortfarande synkad och även denna gång fick jag min mens några dagar för tidigt.  Även denna gång tror jag att det beror på att jag hängt med den dominanta menskvinnan Lilla Damp och resten av Kaiserin.


 För er som vill ha koll på min fertilitet, ägglossning, pms eller annat som har med min menscykel att göra kan jag rekommendera att utgå från denna lilla mall. I dag är alltså mensdag 1,  "bleeding begins".



Obs. Mint och mynta är inte samma sak. Mynta är jättegott. 

1 kommentar:

  1. Skulle precis hojta att va fan du har ju mint i allt all din mat smakar tandkräm men så kom den här lilla obsen på slutet. Ok. Då förstår jag. Men för mig är mint och mynta samma sak.

    SvaraRadera