torsdag 14 november 2013

fakturor

I dag sitter jag med fakturor. Jag har gjort något så finurligt som att ha en mall, alltså en färdig fakturamall som jag knåpat ihop och sen fyller jag bara i de aktuella uppgifterna varje gång en ny faktura ska skickas. Proffsigt.
I dag lärde jag mig något nytt angående fakturor. Det nya var "märkning". I dag märkte jag alltså en faktura.

Jag förstår att det finns många därute som kanske funderar mycket över det där med fakturor, eget företag, F-skatt och hela den där biten. Det är ju lite ångestladdat det där med pengar…och eget företag. Men eftersom en viss regering, jag nämner inga namn, tycker att alla ska bli egen företagare så att en måste avsäga sig alla rättigheter som finns i samhället för att skydda arbetare mot orättvisor och på så vis så slipper en viss regering hjälpa egen företagarna vid exempelvis sjukdom, arbetslöshet eller liknande…så känner sig kanske fler än jag tvungna att skaffa eget företag (tex eftersom det blivit så att många större företag endast anställer dig, i alla fall om du jobbar inom kulturbranschen, om du har eget företag) i så fall så sträcker jag ut min hand till er och säger: ta min hand, jag ska visa dig vägen i faktura-djungeln.


Såhär tex kan ni göra:

Jag har suddat ut mitt namn och andra uppgifter eftersom jag är anonym här på bloggen. Om du vill veta mer privat information om mig kan du googla mitt namn, kolla ratsit eller nåt, det finns nämligen inget som är privat längre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar