tisdag 26 november 2013

Ett citat om snor samt en självbiografisk berättelse om hosta.

"Snor består till övervägande del, runt 95%, av vatten. Resten utgörs av olika proteiner, lite kolhydrater, fetter, med mera. Mängden snor när man är förkyld känns ofta större än vad den är, en undersökning har visat att förkylda personer snyter ut cirka 14 gram snor per dygn i genomsnitt."



Alldeles häromdagen var jag och LillS och "Albin o Ramona" och tittade på Aron Flam och Ola Söderholm. Dom var säkert roliga men det var någon som hostade hela tiden under showen, framförallt under Flams del. Det var oerhört störande. Speciellt för mig för det var jag som hostade. jag satt så himla illa till också så jag kunde liksom inte ta mig därifrån. Jag började svettas ymnigt i förkylningshetta och kände en tilltagande panik. Jag satt kvar. Jag försökte kväva mina hostningar i min stickade tröja medan folk skrattade. Jag tog sånna där apoteke-t tabletter som liksom förlamar halsen. Men ville halsen lyssna på det örat? nä.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar