fredag 13 april 2012

En vuxen kvinna

I går fyllde jag år. Jag blev kvinna. En vuxen kvinna. När en når min ärbara ålder så slutar en bry sig om siffror. Åldern är bara ett nummer. Livet däremot, är så mycket mer!
Mitt liv har funnits i 32 år och 1 dag.  Jag har erfarenheter och kunskap som ingen annan har. Kunskaper om vad jag gjort i mitt liv.
I går, när jag bara var 32 så gjorde jag ungefär det här:

vaknade, låtsades sova. låtsades vakna av att Ghorm och Sokawe kom med sång, tända ljus och frukostbricka.
Fick sedan dricka colaläsk och äta donuts till frukost! 4 st donuts med olika toppingar:
jordgubb och strössel
choklad och kolakulor
tuttifrutti
och nån mer chokladig topping.

Eftersom jag fyllde år behövde jag bara äta toppingen och strunta i brödet.

Jag fick massa presenter också. Men det är för privat att prata om här, men jag kan ge lite ledtrådar:
en present är nåt som börjar på D och slutar med VD
en annan present är brun kräm med nötter som ligger i en liten vit påse "god sak med mersmak" kan vara en bra beskrivning.

Under dagen fick jag pioner. Det är blommor som ser ut som rosor fast runda. Sen när de slår ut ser de inte alls ut som rosor.

Jag fick crepes också. Chokladtårta. Öl. Champangedrink som var i ett glas där det satt en svan som var utskuren ur ett äpple. Jag är allergisk mot äpple men det var en fantastisk svan.

Alltså jag fick mycket mer men det känns så skrytsamt att skriva ner allt. Jag fick dessutom jättemånga gratulationer! JÄÄÄÄttemånga. Många fler än du någonsin skulle få.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar