söndag 15 april 2012

Dagens ros

Dagens ros vill jag ge till den snälla busschauffören som lät mig dricka kaffe under resan mellan göteborg och borås.

Tack du vänliga människa.



Nu är klockan 09.39 och jag sitter i en buss mellan göteborg och borås. Jag köpte en sojalatte och en baguette till frukost men så när jag skulle gå på bussen fick jag höra att latten fick jag minsann inte ta med på bussen. VA? ve och fasa, här har jag lagt nästan 30 kr på en uppiggande dryck och så får jag inte dricka upp den? Men så frågade jag busschauffören snällt om jag fick ändå och lovade dyrt och heligt att om jag spiller ska jag spilla på mig själv och då log han och gjorde en hemlig gest att jag kunde smyga på bussen med latten i handen.
VA! Var inte det jättesnällt, av ren medmänsklighhet så riskerar han sitt jobb, sitt hem, sin och sin familjs ekonomiska trygghet för min skull!
Dessutom så kör han mjukt och försiktigt. Solen skiner och jag ska fota med Lindkvisten och Oliven och känna mig snygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar