lördag 21 april 2012

död åt dåliga talare


Jag skriver texter som är så fängslande att folk dånar. När jag står på scen svimmar publiken av uppskattning. Tyvärr är inte alla som jag. Alla är inte födda med guldsked i munnen och mat på silverfat och multi-tasking-talanger. Jag vet. 
Jag vet att jag har haft tur på den fronten. 
Livet är en barnlek för mig. 

I går såg jag en person som läste en text hen skrivit själv. Jättebra skriven text, bra formuleringar, citat och hänvisningar som gjorde att en fattade att hen var beläst och kunnig på sitt område men....det där med att prata inför folk kunde hen inte! Jaaaaa jag vet, alla kan inte vara bra på allt, jag vet, jag sa ju det, men åååh jag blir så irriterad på dåliga talare!! Tala inte inför folk om du bara ska stå och läsa direkt från pappret!!!!  (uppmärksamma gärna mina utropstecken-jag menar allvar.)

 Om en inte trivs med att prata inför folk men har skrivit en text som måste läsas upp så kan en väl be någon annan göra det! En vän, en van talare eller någon random frivillig från publiken. Bara så att texten kommer till sin rätt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar