måndag 23 april 2012

allergisk reaktion

I går var jag och LillS på stand up på big ben. Det mesta var dåligt. fast två var roliga. En kvinna (som håller standup-kurser!!) var urusel, hon sa saker som StandupMarie säger. Det var i och för sig kul, fast det innebär att jag skrattade Åt inte Med.
Innan vi gick dit fick jag en allergisk reaktion när jag åt. Jag blev röd runt munnen med vita blåsor, som när en bränner sig på brännässlor eller nåt. Ibland när folk äter citrus runt mig så blir jag röd i ansiktet, ibland får jag små, små blåsor, fast de här var stora. Sen försvann dom.
LillS läste på creme fraice-förpackningen att den innehöll tomat och citronjuicekoncentrat. Dumt av oss att inte kolla innehållet noga innan vi åt. LillS trodde det var därför jag fick den allergiska reaktionen. Jag tror det var min kropp som förvarnade mig för okomiska uppträdanden.
Min kropp ville säga till  mig att jag inte skulle gå till Big Ben men lyssnade jag på min kropp?
 Nej.


Oj oj bloggredaktionen har blivit nedringd av oroliga läsare som undrar hur jag mår nu. Till alla er så vill jag säga att blåsorna och rodnaden försvann på några timmar.
Till Marikis och Kocken vill jag säga att nej, det blev inga munsår och samtidigt önska er välkomna till bloggen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar