tisdag 13 mars 2012

the ol´ dirty blogger

tjena fan. Det är jag. Nu tänker jag så här:

bloggen var ju till för att jag skulle vara kreativ, jag tillsammans med andra. Jag vill att bloggen ska vara som ett sånt där vikpapper som man vek när man var liten och ritade en gubbe ihop med folk.
jag ritar ett huvud
du ritar en överkropp
jag ritar ben
du ritar fötter.

eller så kan vi vara tre:
hen ritar huvud
du ritar överkropp
jag ritar ben
hen ritar fötter

så ska bloggen vara, fast vi ska skriva tillsammans. Hajar ni?

som en ordsaga...

tex så kanske jag skriver såhär:

Det var en gång en tant som bodde i Västerås. Hon hade alltid gröna hattar på sig. Inte så att hon ägde massa olika gröna hattar som hon turades om att använda, nej, nej, den  här tanten hade alltid alla sina gröna hattar på sig på en gång. "Det är så praktiskt" brukade hon säga "för blåser en av då har jag ju flera kvar". 
Tanten hette Herta och hade komplex för sin tunna hårväxt nämligen.

Så skrev jag tex nu..och nu vill jag alltså att du/ni skriver en fortsättning på den här historian i kommentarsfältet...varsågod

5 kommentarer:

  1. Herta hade en sådan förskräcklig smärta längs vänster vadmuskel att hon höll på att bli galen.
    Men inte ville hon gå och se en doktor då, enligt Herta, en var tvungen att ta av sig hatten.
    Så hemma på går'n haltade hon fram och åter till hon en dag bara föll ihop.
    Det visade sig snart att hon var infesterad av aliens från planeten fruktosglycossirap.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När Herta där låg unner Herr doktorns operationskniv såg en hur det rörte sig i magen på na.
      doktorn tog kniva och snitta upp vaden och ut hoppeskuttade det fram 43 st små varelser.

      -)/-" sa en av dom men inte förstod Herr Doktorn det inte.
      Han blev så förskräckt att han tog brandsläckarn och spola av varenda alien.Men vad han inte hade kunnat veta var att att brandskum är det som får små fruktosglycossirapianer att växa!!

      Radera
  2. Å hade inte hertas hatt åkt av redan så for den av nu.
    med ett bang for den in i oprationssalens bortre vägg då Hertas hår ställde sig på ända på grund av skräck.
    Och när en gammal kvinna som Herta blir rädd...
    Ja som ni nu förstår så kissa hon ju ner sig.
    O Aliensarna växte och växte ju vet nu och när de växer så behöver de ju vätska vet ni
    och vatten är de ju allergiska mot men...
    ja.. som ni förstår, katastrofen komplett-
    aliensarnas favoritdryck är ju gammtants-kiss.

    SvaraRadera
  3. korrektur:
    vatten och skum är inte alls samma sak
    det handlar om densiteten..
    om nu vissa av er undrar varför skummet gick bra men inte vatten och varför då kiss går bra och.. ja..
    det gick i alla fall inte.
    vissa saker är bara som de är!

    SvaraRadera
  4. vissa saker är bara som de är.

    SvaraRadera