måndag 5 mars 2012

i morgon - ett liv

I morgon ska jag gå och ta cellprov. Det hoppade jag över förra året och har hela tiden varit på väg att boka en ny tid..eller alternativt gå dit på drop in, vilket man som kvinna kan göra 1 år efter att man som kvinna blivit kallad.
"man som kvinna" tänker ni, hur menar hon? Kan både män och kvinnor gå dit? Nä, det går ju inte, jag menar såklart att om en person är kvinna, kan hon gå dit, det kan bli så tokigt det där med formuleringar. Det är därför allt fler går över till könsneutrala ord som "en" eller "hen".
Så, det var dagens politik.

Mellan kl 10-13 ska Undertecknad tvätta i tvättstugan. Kläder, lakan och handukar.
 "handukar", tänker ni, hur menar hon? Är det dukar av manligt kön? Nä, såklart inte, det var en medveten felstavning för att skapa komisk effekt. Hendukar behövs alltså inte, för dukar har inget kön. Dessutom så är det inte bara dukar för händerna utan även badlakan som jag ska tvätta. Här skulle jag kunna fortsätta skämta och skriva "badlakan", hur menar hon, har hon lakan när hon badar osv men det gör jag inte för det blir så tjatigt då. Ska jag märka mina egna ord hela tiden så blir ju denna blogg oerhört tråkig och jag kommer förmodligen tappa alla mina läsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar