onsdag 14 mars 2012

kramp och lilla damp

Idag har jag haft sån faslig kramp i magen hela dan. Sen lugnade det ner sig lite och jag hade bara ont, men utan de ondskefulla kramphuggen och då tänkte jag att det kanske var dags att äta lite. Klockan var halv 5 och jag åt frukost 6, halv 7 och det är ju jättemånga timmar där i mellan!
Men så fick jag kavalkad ont igen. Egentligen skulle jag vara upptagen med "omvärdsanalys" hela dagen, jag var nämligen i skolan idag, på min crossmedia och entreprenörskaps kurs. Men ack och ve, jag var tvungen att lämna min crossmedia-entreprenörs-kurs och kvida hem.
Döm om min förvåning när jag såg detta
 
:  
Ja, det är alltså ett prickigt golv i dom "nya" tbanevagnarna. Prickigt!
. Det är ju väldigt smart att ha prickigt golv för:
1.det är snyggt
2.smuts och kräks syns inte lika mycket som på ett oprickigt golv.
Ja det här kanske ni redan visste och jag har ett svagt minne av att jag lagt märke till detta prickiga golv någongång tidigare men det är tyvärr det mest spännande som hänt i dag.

I morgon kan ni få se en bild av en prickig vägg från en Äldre tbanevagn. Jag bytte nämligen vagn på centralen och då stiftade jag bekantskap med denna rosaprickiga skapelse.

Det som gjorde mig gladast i dag var att lilla damp skrivit fortsättningen på sagan om Herta!! Lilla Damp är min bästa vän.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar