tisdag 8 maj 2012

rött-ett återkommande inslag i mitt liv

ett återkommande inslag i mitt liv som kvinna är mens. LillS har två gånger kommenterat att mitt känslomässiga lynne kan ha att göra med något som i folkmun kallas PMS vilket betyder ungefär att han tycker att jag blir en Hysterika då och då, ca en gång i månaden och sen börjar det rinna blod.  Detta är något som jag aldrig tänkt på att jag är drabbad av.. Varför har jag aldrig kommit på det själv? Är jag onormal som inte kan göra sånna kopplingar? Är jag störd? premenstruellt störd?
Ett annat återkommande rött inslag i mitt liv är röd målarfärg. Härom månaden målade jag om mitt köksbord, från furubeige till nagellacksröd. I dag målar jag om mitt kök. Jag vill att det ska se ut som en brioleksak.

1 kommentar:

  1. Kärlekens, julens, kommunismens, stoppljusets och kvinnans färg.

    SvaraRadera