torsdag 17 maj 2012

fågelungar



I morse precis innan jag skulle gå till tåget smög jag in i stora dödens sovrum där hon och lilla damp fortfarande låg och sov. Stora döden gnydde när jag pussade på henne och lilla damp hade gömt huvudet under täcket. När jag lyfte på täcket för att pussa på henne också så såg jag att hon log lite grann fast hon låtsades sova. Dom var så söta, som små små keruber låg dom där och gnydde "gny gny puss puss gå inte, gny gny". Dom kunde knappt öppna sina små morgontrötta ögon, men dom plutade på munnarna och sträckte ut armarna efter mig när jag gick ut från rummet. "gny gny pip pip". Som små fågelungar var dom. Då ville jag inte gå, jag ville stanna.

2 kommentarer:

  1. piip pip .. pip... snyft.. förtvivlan..snift..snaft.. jag har ingen saft hemma..
    pim pum pung
    var e min mammakung?
    pip pip mammakungen.. mammakungen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. lilla bebis, jag måste bo i stora staden för att tjäna ihop pengar till mat och husrum åt oss. Mammakungen kommer snart med vegmask åt dig

      Radera