söndag 29 januari 2012

Del 1. jag är i Norrköping

Följande berättelse är helt baserat på en sann historia. Det är jag som har skrivit historian som har upplevt händelsen. Jag har nu lämnat den otäcka ateljen för att vila upp mig i Norrköping hos min mor. 

Mitt i natten vaknade hon av en duns bredvid sängen.
"vad var det" tänkte hon förskräckt och försökte titta sig omkring. "det var nog bara tygfodralet till dvd-spelaren" tänkte hon för att lugna ner sig själv. Hon hade tittat på film innan hon somnat och kanske hade hon glömt fodralet i sängen och i sömnen puttat ner det. Egentligen trodde hon inte på sin egen teori. Egentligen trodde hon på spöken. Eller råttor.
I alla fall lyckades hon övertyga sig själv att allt var som det skulle och hon somnade om.
På morgonen när hon vaknade tittade hon ner på golvet bredvid sängen det första hon gjorde...Där var inget dvdfodral, där låg...en HATT!
Hur är detta möjligt? Alla hennes hattar låg ju på rören i taket. Hela hennes bostad var full av rör som slingrade sig längs taket. De rören som var i sovrummet fungerade som hatthylla. Där hade hon inte varit och petat på flera dagar. Hatten hade alltså av helt oförklarliga händelser ramlat ner, AV SIG SJÄLV.
Var det spöken? Var det råttor? 
Följ den spännande fortsättningen här på bloggen.

2 kommentarer:

  1. SPÖÖÖÖÖK! Vi måste skicka in till Det okända.

    SvaraRadera
  2. ja vet!!!
    vilken tur att kaiserin ska göra en "det okända" version på radio. Du får vara med och leka spökmystik i helgen om du vill

    SvaraRadera