måndag 29 april 2013

Bitte på vägarna

När hon kom dit fick hon genast en bilnyckel av chefen Thommy. Hon fick också en lista på namn på olika företag som skulle ha leveranser och så adresser till samtliga ställen.
Bitte svalde. Tog emot nyckeln och listan.
- Är det nåt du vill fråga så här innan du åker iväg? 
-Njaa...
-Ja, jag vet att det kan vara lite nervöst första dan men när du kommer fram till företagen så går du bara in i receptionen och lämnar paketen där, tar en underskrift och åker vidare. Om du inte hittar så har du gps i bilen så det ska inte vara några problem. Ring om det är nåt bara. sa Thommy och log vänligt.
- Absolut, nä men det här fixar jag. Tjingeling! sa Bitte och snurrade nyckelknippan runt sitt finger och gick med självsäkra steg ut genom dörren och bort mot bil nr 7 (det stod siffran 7 på nyckelringen så hon antog att det var bil 7 hon skulle till).
Bitte låste upp bildörren. Satte sig bakom ratten och tog ett djupt andetag. Det här skulle hon nog klara av. Hon hade ju suttit bredvid så många gånger.
Bitte kollade runt omkring sig och gjorde klart för sig att ingen såg henne. "ok kusten är klar" tänkte hon lite skämtsamt.
Bitte stoppade in nyckeln i låset och vred om. Koppla, växla, gasa.
Än så länge gick allt bra. Sakta, sakta rullade hon ut från parkeringsplatsen och svängde ut på vägen. Hon åkte vägen fram och vågade till och med växla till tvåans växel. När hon ändå var i gång så växlade hon till trean och det kändes faktiskt som hon hade kontroll.
Efter någon minut var det dags att svänga, Bitte skulle svänga till vänster. Hon saktade ner, kopplade, växlade och började vrida på ratten....KRASCH. Bitte hade glömt att blinka.
Bitte hade glömt att titta i backspegeln.
Bitte visste ju inte....Bitte hade ju inget körkort egentligen.
 En bil hade kört rakt in i bil nr sjus förarsida. Bilen hade kört rakt in Bitte. Föraren i den andra bilen var allvarligt skadad men skulle förmodligen klara sig utan allt för bestående men. Bitte omkom nästan genast.

Bitte är död. Sagan om Bitte har ingen fortsättning! Vill du att jag ska gå samma öde till mötes som Bitte? Om du vill att jag ska leva så tycker jag att du ska sätta in 100kr på mitt körkortskonto så jag har råd att ta körkort.
Det är redan flera underbara människor som erbjudit sig att i förebyggande syfte hålla mig vid liv. Vill du bli en av dom eller vill du att jag ska dö i en bilolycka?




(säg till i kommentarsfältet eller skriv på Facebook så får du mitt kontonnummer).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar