onsdag 3 april 2013

bakom varje framgångsrik man står en hemlig och hatad kvinna

I går skickade jag ett jättegulligt klistermärke till en person jag "känner", vi kan kalla honom LillS. Klistermärket föreställer en  groda som räcker ut tungan och håller en aubergine mellan benen. Sexigt, tänkte jag och sände min kärleksförklaring via modern teknik. Personen i fråga lägger upp bilden på sin blogg och på hans facebook får han massa "gillningar" och det blir en liten tråd av kommentarer. Jag går förväntansfullt in på hans sida för att läsa dagens inlägg:

"En hatgubbe kallas en teckning (ofta präglad av en naivistisk enkelhet, men i överförd betydelse kan det även vara ett foto, en målning eller en logotyp) av en figur som gör att betraktaren påstås känna ett instinktivt och omedelbart hat mot figuren."

Igår fick jag en hatgubbe inskickad av bloggen "viktiga texter om skräp och ditten och datten".

Är det tacken? Han blir framgångsrik på min bekostnad OCH har mage att länka till min blogg, som ett hån. Det är typiskt män. Bakom varje framgångsrik man står nämligen en hemlig och hatad kvinna och det är jag.

Här är hans blogg: den hatiska gubbens blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar