måndag 6 augusti 2012

gud gav mig rätt

Igår när LillS och jag var på väg hem efter träning och ett rejält Max-mål så gick vi förbi en persienn och markishandel. LillS sa:
- Du får 40 kr om du säger vilket typsnitt dom använt på sin skylttext.
Eftersom jag är en novis i ämnet Typsnitt så gissade jag på "Arial" eller "Times new Roman". Simon sa att det var fel. Det rätta svaret skulle varit "Hobo".
Det kändes trist. Promenaden hade ju börjat så bra, jag var vältränad, chillicheesemätt och jag hade en kaffe i handen. Så plötsligt kom erbjudandet om att jag kunde bli 40 kronor rikare. Jag kunde känna sedlarnas textur mot min handflata, jag kunde liksom känna lukten av pengarna. Och så togs drömmen i från mig. Jag hade fel. Det var "Hobo" som var det rätta svaret.

Vi gick vidare.

Plötsligt!! Vad händer?!! JO, jag hittar en 20a på marken! WOW! jag plockar upp den, går vidare några steg...Vad händer?!! JO, jag hittar en till 20a på marken! WOW!
LillS sa att jag hade fel. Gud gav mig rätt.

Idag ska jag köpa mig något fint för mina 40 kr.

4 kommentarer:

  1. asså jag skrev en kommnetar som försvann...
    eller har du tagit bort min kommentar?
    varför?
    om det nu mot förmodan var tekniskt fel så undrade jag bara vad det var för nått som du sen kom att köp fär guds 40 krona?

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är jag lilla D som undrar asså...

      Radera
  2. Jad skulle aldrig ta bort något som du skrivit. Aldrig!

    Jag spelade zombiespel och airhockey med LillS för pengarna.

    SvaraRadera