söndag 12 augusti 2012

Attackera kvarteret

Häromdagen såg jag pjäsen "Strindberg Strindberg (och så vi)" nånstans i jämtland. Tavnäs.  Jag vet inte men det var en pjäs i alla fall. Teatergruppen som satte upp den skulle satt upp "den ädelmodige älskaren" som skrevs av nån av augusts gamla släktingar. Pjäsen var dålig så dom gjorde en metapjäs av den. Första akten var ok andra akten var mycket bra och gjorde den första akten ännu bättre.
En sak som de gjorde var att avluta scener/akter flera gånger. Det brukar kaiserin också göra. Alltså att ha ett slutnummer för att sen ha ännu ett slutnummer för att sen ha det egentliga slutnumret. Det funkar inte så bra. Det funkade inte så bra för dom heller.

Vi såg just en film som hette "Attack the block", den hade bara ett slut. Filmen var överraskande bra. Så bra att jag måste rekommendera Er att se den.
Gillar du sci fi? Eller kanske föredrar du brittisk gangster hiphop rullar? Eller du kanske är en sån som vill bli lite rädd? Eller skratta lite? I så fall är det här en film för dig. "Attack the block" kom ihåg var ni läste det först.

Jag har fått klagomål om att jag nästan aldrig lägger in bilder i bloggen så i förra inlägget la jag upp en bild på mina nyfunna vänner, 2olapparna, nu lägger jag upp en jättestor bild. Jag vill även påminna er om alla egengjorda bilder jag la upp i början av denna blogg. Jag lovar även att försöka mitt bästa för att lägga upp fler bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar